opc_loader

Belangrijke mededeling:

Wegens onverwachte familieomstandigheden zijn wij tot en met 4 maart niet in de gelegenheid u telefonisch of per e-mail te woord te staan. Na deze datum zullen wij alle e-mails zo spoedig mogelijk behandelen. Wij begrijpen dat deze situatie vervelend voor u kan zijn en waarderen uw begrip en geduld in deze periode zeer.

Let op: Bestellingen die tussen 20 februari en 4 maart worden geplaatst, zullen na 4 maart worden verwerkt. Wij streven ernaar dit zo snel mogelijk te doen en danken u bij voorbaat voor uw geduld en begrip.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Hartelijk dank voor uw begrip.

Met vriendelijke groet,

Team Motordempers.nl"

Retourneren? Uiteraard geen enkel probleem maar houdt dan wel rekening met het volgende:

  • Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden.

    Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is
  • De retourkosten zijn voor rekening van de koper

Tip: Zorg er voor dat e.a. goed verpakt is om evt. transportschades te voorkomen.

Bovenstaande zaken worden streng gecontroleerd door een ervaren retourmedewerker nadat we het artikel retour hebben ontvangen.

Indien blijkt dat het retour gezonden artikel niet voldoet aan bovenstaande eisen dan kan dit van invloed zijn op het retourbedrag en kan e.a. in mindering worden gebracht op het creditbedrag of kan het zijn dat we de retournering geheel afwijzen en e.a. aan je retour sturen. Alle kosten die dit met zich mee brengt zijn in dat geval voor rekening van de consument.

Waarom hanteren wij deze condities?

  • Zoals jij dit zelf ook van ons verlangt en mag verwachten, verwachten andere klanten uiteraard ook dat zij een volledig nieuw en ongebruikt artikel zullen ontvangen van ons. Daarom kunnen / willen wij retourgoederen niet meer als nieuw / ongebruikt aanbieden. E.a. kan daarom hooguit nog als nieuwwaardig retourartikel worden gezien en / of worden aangeboden tegen een extra kortingsprijs hetgeen uiteraard al waardeverlies en een kostenpost voor ons betekenen. Voldoet een artikel niet aan boven genoemde condities dan betekent dit automatisch dat een artikel niet meer als “nieuwwaardig” kan worden beschouwt en zullen het extra waardeverlies en de onkosten worden doorberekent aan de klant die e.a. aan ons retour heeft gezonden.

  • Retourgoederen zijn een kostenbepalende factor voor een organisatie en zijn dan ook van invloed op de verkoopprijzen en prijsbepaling van het gevoerde assortiment. Wij streven er altijd naar om onze verkoopprijzen voor de consument zo laag mogelijk te houden en dit kan alleen als kosten beheersbaar blijven.

  • Bewustwording is wellicht nog wel het belangrijkste onderdeel. Wij willen bewustwording creëren bij die klanten die te gemakkelijk omgaan met het retourneren van bestellingen en dan met name die klanten die menen dat het “even” monteren, “even” passen, “even” (het geluid) testen geen kwaad kan. Wees je bewust van de gevolgen van een retour en vraag jezelf af waarom het nodig is dat wij deze retourcondities hanteren. Draai de rollen bijv. eens om en verplaats je in ons. Stel jij verkoopt zelf een artikel voor € 100,- maar ontvangt e.a., om welke reden dan ook, retour van de koper. Echter constateer je dat het artikel gebruikt is geweest en dus niet meer in dezelfde staat en conditie is als waarin jij het hebt geleverd. Gevolg …. Jij kunt het artikel tenminste niet meer als nieuw aanbieden / uitleveren aan iemand anders en dat alleen omdat de koper vindt met een dergelijk gemak te moeten en kunnen omgaan en het artikel vervolgens ook nog te retourneren! Je geeft de koper wel € 100,- terug maar kunt het artikel zelf alleen nog maar tegen een lagere prijs aanbieden bijv. voor € 60,- omdat het niet meer als nieuw kan worden aangemerkt. Het verlies van € 40,-, veroorzaakt door de eerste koper, vindt jij waarschijnlijk niet grappig! En terecht …..

Termijnen:

  • De consument heeft (minimaal) 14 dagen om de bestelling te annuleren en het retour aan te melden.
  • Daarna (minimaal) 14 dagen om het product terug te sturen.
  • Na aanmelden van het retour heb je als winkelier (maximaal) 14 dagen om het orderbedrag inclusief verzendkosten terug te storten.